Kubusie

2020-03-18Marzec 2020

Marzec, tydzień 3
Temat tygodnia Marcowa pogoda
Temat dnia :17.03.2020 Obserwujemy pogodę

1• Zabawa bieżna - Spotkanie pod parasolem. Można zrobić instrumenty metodą DIY, do butelki po napoju wrzucamy: kaszę, ryż, groch itp. Dzieci biegają w rytmie wygrywanym przez Rodzica na instrumencie. Podczas przerwy w grze Rodzic uderza w instrument (od 1 do 5 razy) - zaczyna padać deszcz. Dzieci liczą uderzenia i tworzą koła (parasole), zgodnie z liczbą usłyszanych dźwięków. Zabawa się powtarza. Za każdym razem liczba uderzeń jest inna.
2. • Zabawa ruchowa z elementem toczenia - Wiosenne zabawy. Piłka, skakanki lub sznurki. Rodzic wyznacza uliczkę za pomocą skakanek lub sznurków. Dziecko ustawia się przed uliczką. Toczy jedną ręką piłkę przez uliczkę, starając się, aby nie wypadła ona poza wyznaczony obszar.
3. Przygotowanie do spaceru. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa. Aparat fotograficzny, lornetka. Rodzic przypomina zasady zachowania obowiązujące w czasie wycieczki: chodzenie po chodniku/z brzegu ulicy, nieoddalanie się od Rodzica, uważne słuchanie poleceń, szanowanie przyrody. Bierze ze sobą aparat fotograficzny i lornetkę. Przed wyjściem sprawdza na termometrze temperaturę, informuje o niej dziecko, wspólnie ustalają, jakie części garderoby należy założyć. • Poszukiwanie oznak nadchodzącej wiosny. Opisywanie krajobrazu. Podczas wycieczki dziecko uważnie obserwuje otoczenie. Wykorzystują lornetkę. Wypowiada się na temat swoich spostrzeżeń, określa uczucia, jakie budzi w nich krajobraz. Rodzic wykonuje zdjęcia, starając się, aby przedstawiały najbardziej charakterystyczne cechy przedwiośnia . Obserwowanie i słuchanie ptasich głosów. Rodzic zatrzymuje się co pewien czas, zachęca dziecko do wsłuchiwania się w głosy ptaków i rozpoznawania znanych dzieciom gatunków. Jeśli dziecko zaobserwują nieznanego ptaka, Rodzic stara się zrobić mu zdjęcie, aby w domu sprawdzić w albumie lub w encyklopedii jego nazwę i przeczytać ciekawostki na jego temat.
4. Po powrocie do domu dziecko umieszcza gałązki forsycji i inne skarby w stworzonym kąciku przyrody. N. zachęca do ich codziennej obserwacji. Utrwalanie wiadomości zdobytych na spacerze. Rodzic inicjuje z dzieckiem rozmowę na temat wycieczki. Pyta, jakie charakterystyczne cechy nadchodzącej wiosny udało im się zauważyć. Jeśli to możliwe, pokazuje zdjęcia wykonane podczas wycieczki. W albumie lub w encyklopedii wspólnie z dzieckiem odnajduje odpowiedzi na interesujące je tematy, np. zdjęcia nieznanych ptaków i ciekawostki na ich temat. Pyta, czym różni się krajobraz, który dziecko widzi przez okno z domu , od tego, który zaobserwowało podczas wycieczki.

© Przedszkole nr 22 w Tarnowskich Górach
projekt: Pomysłografia