Pszczółki

2020-03-17Marzec 2020

 

W związku z bardzo trudną dla wszystkich sytuacją, będę codziennie publikować dla Państwa propozycje zabaw oraz wszelkie materiały zgodne z Planem Pracy dla naszej grupy. Publikacje mają na celu utrwalenie już zdobytych umiejętności. Ponieważ nie wszyscy z Państwa mają możliwość wydrukowania zadań, dlatego będę starała się proponować zabawy oraz ćwiczenia bez konieczności druku.


Dziękuję. Pozdrawiam.


Katarzyna Gruca

 

 

CYKLE TEMATYCZNE NA MIESIĄC MARZEC W GRUPIE "PSZCZÓŁKI"

TEMAT TYGODNIA: MARCOWA POGODA
TEMAT DNIA: 17.03.2020 r. - W marcu jak w garncu.

1. Rozwijanie inwencji twórczej dzieci - wykonanie obrazka na temat przedwiośnia. (technika dowolna- czym państwo dysponujecie w domach : kredki, farby, plastelina, kolorowe gazety...).
2. Słuchanie wiersza E. Stadtmuller "Psotny marzec":

- Pokaż, pokaż, marcu, co tam mieszasz w garncu.
- - Mieszam śniegi, mieszam deszcze, więc na świecie zimno jeszcze.
- Szarobure dni, a wiosenka śpi.
- - Pokaż, pokaż, marcu, co tam mieszasz w garncu.
- - Chociaż chłodno jest na razie,
już na wierzbach kwitną bazie, słońce uśmiech śle.
Wiosno, pospiesz się!
- Pokaż, pokaż, marcu, co tam mieszasz w garncu.
- - Już dokoła pachnie wiosną, a mnie w garncu kwiatki rosną oraz kiełki zbóż, kwiecień już tuż-tuż.
• Rozmowa na temat wiersza.

- Jaki teraz mamy miesiąc?
- Jaki miesiąc będzie po marcu?
- Jaką teraz mamy porę roku?
- Co marzec mieszał w garncu?
- Po czym można poznać, że wiosna jest już blisko?

3. Zabawa w "Pogodynkę":

Wykonanie zegara pogody.
Proponuję dzieciom systematyczne obserwowanie warunków atmosferycznych i wykonanie w tym celu KALENDARZA POGODY.
• Ustalanie i zapisywanie w kalendarzu pogody warunków atmosferycznych panujących na dworze. Wspólnie z dziećmi proszę ustalić symbole przedstawiające poszczególne składniki pogody. Zachęcam dzieci do systematycznych obserwacji. Taki kalendarz pogody można przygotować, dzieląc duży karton lub kartkę papieru na siedem kolumn (zapisując w nich nazwy dni tygodnia), i pięć wierszy (oznaczając w nich kolejne dni tygodnia).
Składniki pogody, np.: opady, zachmurzenie, wiatr, dzieci oznaczają odpowiednimi symbolami lub rysują na kartonie. Następnie wspólnie z dziećmi ustalamy porę dnia,
w której będą dokonywać obserwacji.
Życzę miłych obserwacji i udanej zabawy :)

4. Ćwiczenia przeciw płaskostopiu- "Sprytne stopy"

Dzieci w siadzie prostym podpartym, kręgiel mają ułożony pomiędzy stopami (pionowo). Krążą obunóż w prawo i w lewo. Wałkują kręgle: raz jedną stopą, raz drugą stopą. W siadzie podpartym - chwytają stopami kręgle i podnoszą je do góry. Zamiast kręgla można wykorzystać plastikową butelkę.

 

5. Nauka rymowanki "Marcowa pogoda"

Wieje wiatr, pada deszcz,
a tu słonko świeci.
Pada śnieg, zimno jest
- tak to w marcu
bywa przecież.

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy,
Pani Kasia :)

© Przedszkole nr 22 w Tarnowskich Górach
projekt: Pomysłografia